Megtakarítás, rugalmas megoldásokkal,

a  gyengeáramú hálózatok minden területén.

 

 

 

 

 

Tel.: 06 (30) 239-1465    E-mail: info@ipbiztonsagikamera.hu

Távfelügyelet

A távfelügyelet feladata a vagyonvédelmi rendszerek eseményeinek, riasztásainak fogadása egy felügyeleti központban, ahol intézkednek a további teendőkről. Szükség esetén a kivonuló szolgálat rövid időn belül a riasztás helyszínére siet és megteszi a helyzetnek megfelelő intézkedéseket.

A vagyonvédelmi riasztórendszer önmagában csak a nem kívánt események jelzésére alkalmas, teljes biztonságot csak mechanikai védelemmel és élőerő - emberi - beavatkozással tud nyújtani.

Ma már az alap riasztóberendezések önmagukban nem feltétlenül hatásosak, hiszen szirénáik hiába szólalnak meg hatalmas hangerővel, nincs mindig bátor ember a közelben aki beavatkozzon az eseményekbe. Egyrészt még mindig viszonylag sok a téves riasztás, másrészt pedig valljuk be, hogy általában kényelmesek és közömbösek az emberek ilyen esetekben. Ki fog átmenni hajnali fél háromkor a szomszéd házba, ha megszólal a riasztó berendezése.

Ezen problémákra ad megoldást a nap 24 órájában-készenlétben álló távfelügyeleti szolgálat.

 

A távfelügyeleti szolgáltatások lehetőségei

A távfelügyeleti szolgáltatás az ország különböző pontjain lévő riasztó-, tűzjelző-, és különféle segélyhívó rendszerek jelzéseit, állapotváltozásait egy folyamatosan működő felügyeleti központban fogadja, a helyi riasztáshoz képest jóval hatékonyabb védelmet biztosítva. A felügyeleti állomás diszpécserei egy számítógépes szoftver segítségével éjjel-nappal fogadják az ügyfelek rendszereiből – különböző kommunikációs csatornákon – érkező jelzéseket. Ezeket regisztrálják, feldolgozzák, és szükség esetén a jelzéstípusnak megfelelően intézkednek, a megbízóval kötött szerződésben foglaltak alapján.

  • Értesítéses rendszer

Melynek keretében a beérkező jelzés kiértékeléseután az operátor azonnal intézkedik, és szükség esetén, telefonon riasztja az előre megadott személyeknek.

  • A távfelügyelet az alábbi lehetőségeket nyújtja ügyfelei részére
    • Betörésjelző távfelügyelet
      legáltalánosabb módon elterjedt alkalmazás, látható, hogy melyik érzékelő jelzett, melyik ajtót vagy ablakot feszítették ki, hol történt a mozgás és a megadott személyek vagy a kivonuló szolgálat riasztása
    • Tűzjelző távfelügyelet
      követhető, hogy melyik helyiségben keletkezett a tűz, a tulajdonos vagy tűzoltók értesítése
    • Támadásjelző távfelügyelet
      legfontosabb riasztás, emberéletekről lehet szó, általában a helyi sziréna nem riaszt, speciális intézkedést igényel
    • Lift vészjelző távfelügyelet
      liftben ragadtak kimentéséről intézkednek
    • Egészségügyi segélyhívás
      idősek, betegek, mozgáskorlátozottak, elszigetelt helyen, pl. a tanyavilágban élők bármely vészhelyzetben jelezéstküldhetnek, a részükre biztosított, állandóan viselhető jelző eszközök segítségével 
      szociális intézményeknek, otthoni ápolást nyújtó szolgálatoknak, családsegítő intézményeknek és magánszemélyeknek részére
    • Biztonsági kamerarendszer távfelügyelet
      riasztás esetén vagy folyamatos megfigyelés és intézkedés, egyértelműen meghatározható a riasztást kiváltó ok, ezáltal a téves riasztások gyakorisága minimalizálható
    • Nyitás-zárás jelentés
      mikor ,ki, mely kóddal nyitotta és zárta a védett területet, havi lista készítés
    • Zárás elmaradás jelentés
      megadott időben nem lett aktiválva a riasztó, melyet jeleznek az értesítendő személynek
    • Teszt jelentés
      a riasztóberendezések beállíthatók, hogy időszakonként képesek legyenek tesztjelentéseket küldeni az ügyeletre, leellenőrizve ezzel a riasztó és az átjelző vonal helyes működését, a tesztjelentés elmaradása esetén az ügyelet felhívja a megadott személyeket
    • Riasztórendszer meghibásodásának jelzése
      beavatkozást igénylő problémák esetén a szerviz értesítése
    • Műszaki távfelügyelet
       épületgépészeti berendezések, hűtőházak, mélyhűtő pultok,  kazánok, fűtés, szellőzés  stb.  leállásának , meghibásodásának jelzésére
    • Áramkimaradás jelzése
      állandó felügyelet nélküli épületek ellenőrzése
    • Gépjárművédelmi távfelügyelet
      gépjármű flotta, vagy egyetlen személyautó műholdas gépjárműkövetése, naprakész információt nyújt a járművek helyzetéről, a védett jármű pozíciója 3 másodpercenként leolvasható egy Internetes felületen, letölthető a menetlevél, üzemidő táblázat és tankolási lista, lopás esetén azonnal tudja merre található az autó, használatával könnyedén kiszűrhetőek a flotta üzemeltetésével kapcsolatos felesleges költségek
    • Egyéb speciális jelzések fogadása
      alagsori szintek vízbetörés, vagy talajvíz jelzése, gázszivárgás jelzése, stb.

 

 

  • Kivonulásos rendszer

Riasztás esetén, a diszpécserszolgálat a rendelkezésére álló jelzéseknek megfelelően eldönti a betörési  riasztás valódiságát, szükség esetén a helyszínre küldi a kivonuló szolgálatot és telefonon értesíti a megadott személyeket (pl. a tulajdonost). A kiérkezési idő kb. 15 perc, mely helyszíntől függően lehet kevesebb vagy több (belvárosban 8-10 perc, külterületen előre egyeztetendő)

  • A kivonuló járőr a helyszínen:
    • átvizsgálja a helyszínt, lehetőség szerint megállapítja a riasztás okát
    • ellenőrzi a védett objektum, épület zártságát, épségét
    • tettenérés esetén feltartóztatja, a rendőrség kiérkezéséig visszatartja a bűncselekmény elkövetőjét
    • a rendőrség, vagy a megbízó megérkezéséig biztosítja a helyszínt, az esetleges nyomokat
    • dokumentálja a riasztással kapcsolatos körülményeket

 

  • Kommunikációs lehetőségek a riasztóközpont és a távfelügyeleti szolgálat között

    • Vezetékes telefonvonal 
      Meglévő telefonvonal plusz költségek nélkül felhasználható a jelzések átvitelére, figyelni a telefonvezeték elvágásának lehetőségére
    • Rádiófrekvenciás jeltovábbítás 
      Nem kell telefonvonal, nehezebben szabotálható, egyszeri beruházást igényel, gyors, országos lefedettség nem megoldott, így nem mindenhol elérhető
    • GSM hálózaton működő jelátvitel
      Országos lefedettség, SMS küldési lehetőség is, odafigyelni a hívásegyenleg feltöltésére, zavarható
    • GPRS alapú, mobil kommunikáció
      IP alapú adatkommunikáció, gyors, titkos, kétirányú, biztonságos, tesztjelzések küldése beállítható 1 perc és 12óra között, elsősorban távfelügyelet részére, nagyobb információ átjelzési lehetősége
    • Internet alapú
       A legújabb megoldási lehetőség, kétirányú kommunikáció, széleskörű információ átjelzés, vagyonvédelmen kívül más műszaki paraméterek is továbbíthatók
    • Egyéb megoldások
      Vezetékes telefonvonalon sáv feletti átjelzés, ISDN D csatornás jelzés,  x.25,  stb.

 

  • Átjelzés biztonságának növelése

    • Két jelzési mód használata
      A riasztóközpont két kommunikációs útvonalon is elküldi a jelzéseket a távfelügyeletre pl.: vezetékes és mobil telefonon
       
    • Folyamatosan ellenőrzött összeköttetés használata
       Amely meghatározott időközönként ellenőrzi az átviteli út meglétét és hiba esetén riaszt pl.: GPRS

 

  • Szolgáltatói biztosítás

Amennyiben a kivonuló szolgálat riasztás esetén, a vállalt időn belül nem érkezik meg a helyszínre és ha ebből kára keletkezik az Ügyfélnek azt a szolgáltató  a szerződésben foglalt összeghatárig, saját felelősségbiztosításának terhére megtéríti.